iLovePalestine.com

26 December 2010

empat bijik buku

Assalamualaikum. ^_^ tee hee. aku malas nak taip tapi demi Sabrena haha. terharu dop??urmm entry ni aku nak jelaskan novel aku bace sebelum ni. Sabrena, ni diaa :D

Hafalan Solat Delisa
"buku yang indah ditulis dalam kesedaran ibadah. buku yang mengajak kita mencintai kehidupan, juga kematian, mencintai anugerah juga musibah, dan mencintai indahnya hidayah" - Habiburrahman El Shirazy. cerita tentang family Delisa sebelum dan selepas tsunami. sangat² best! aku nangis kuat gila kot kat ruang tamu huahua. sampai moktok aku perasaan, nasib baik dia tak tanya apsal hihi.

Syabab Musafir Kasih
buku ni aku bace, lepas sabrena ngepen hihi. aku suka sangat penulis Fatimah Syarha dan buku² dia yang sebelum ni pun sangat² menarik. aku bace buku ni rase nak pegi ngaji jauh² jugak haha. buku ni crita pasal Syabab yang bercita² nak mentarbiyah penduduk kampung dia. so dia pun pegi tuntut ilmu kat Syria, so far its great! now im looking forward for buku dia yang lain bertajuk Aku Bebas. tell me where i could find it!!

Denyut Kasih Medik
at first, kaksyu yang promote buku ni ^^ buku ni crita pasal doktor HO yang amat rajin bernama.. alamak aku lupa doh nama dia haha. hidup dia sangat² rumit namun dia sentiasa berpikiran positif dan sentiasa berdakwah kepada pesakit². aku suke sangat bace buku ni *walaupun aku bukan amik medik =.= tapi kalu aku amik medik, aku nak jadi macam dia haha.

Isabella
novel ni kisah benar seorang pompuan nama Isabella. budak pompuan ni anak ketua paderi dan yang sangat sangat kuat dalam agama Kristian. Isabella mencari² kebenaran. last sekali memeluk Islam Alhamdulillah. novel yang bagus untuk memantapkan jiwa Islam! novel yang maneee bila aku bace rasa nak jerit² nak cakap, SubhanAllah Im proud to be a muslimah ^_^ thank you Allah!

ahh actually im in a fire mood =.= and will eat nothing but you. yes, you. tapi masih nak post entryy jugak. by the way, to the certain people : menjaga maruah diri sendiri memang senang, tetapi menjatuhkan maruah orang lain laaaagi senang! pikir²kanlah. ^_^ *fierce smile! hehe! sekian!

2 comments:

Nur Addin Sabrena said...

uhu banyopnyoo. 4 sekaligus. ehe. raso nk baco jah isabella uh. novel terbaru fatimah syarha ko Aku Bebas? nok beliii. jun!bilo nok v pinje tautan hati? huhu

syurga kecil said...

ha'ah terbaru la jugak. jun terbace sipnopsis kat majalah solusi. eyna, beli laa. beli laa. haha, bleh jun pinjam. um, meh laa dumoh. any time :) tapi buku tu lani duk kat krai kut heehe