iLovePalestine.com

18 December 2010

novel oh novel

Assalamualaikum:) Alhamdulillah today is a fine tuesday! hujan yang makin kerap pun tidak menjadi masalah besar kerana Dia lah yang maha menentukan setiap sesuatu dan sesuatu yang berlaku itu sentiasa ada hikmah-Nya. berbaik sangka lah pada-Nya. ^_^

hari ini berjalan seperti hari hari yang biasa.. bila aku tengok sahabat dunia dan akhirat aku, eyna yang suke bace novel tu hehe aku macam terkena tempias sikit². malam ni akan masuk novel ke-4 aku bace sepanjang dua minggu ni, sedikit sebanyak mendidik ku. betul ustazah aku kate, kalo berdakwah tu tak semestinya dengan lisan kan, kan? terima kasih, kakngoh! belikan novel:) 3buku novel yang ni, aku beli sendiri. first time beli novel gune duit sendiri, eh eh silap..duit yang umi bagi. terima kasih umi :) aku bawu sedar, novel yang terbaik ialah novel yang mendekatkan diri kita kepada yang Maha Esa.

novel 1,2 dan 3 sangat² menarik! novel ke-4 menarik laa jugak, aku baru bace beberapa belas helaian pertama. novel Lorong Kematian by Geidurrahman El-Mishry Penerbit. aku tersilap beli yang indon version punye. ayat dia punye lah berbelit tapi aku paham lah hihi tapi paham² je lah, aku kan malaysian. korang bacalah sendiri ye, malasnye nak mengulas =.= selamat membaca. sekian.

always remember this~
firman Allah S.W.T:
Ya'qub menjawab: "Sesungguhnya hanyalah kepada Allah aku mengadukan kesusahan dan kesedihanku, dan aku mengetahui dari Allah apa yang kamu tiada mengetahuinya." (Surah Yusuf: 86)

11 comments:

s a b r e n a said...

eheh jun, saudari berkata tentang saya kah? haha. actly i dun really read novels. Hlovate's store only. overdose. ha ha. btw, novel gapo tu jun? gambar2

zueaen said...

Hlovate menarekk! ;D

Hannah Hamra said...

s a b r e n a + zueaen : hoh! jun nk cari hlovate tp kedai kat kb tadok pun, totau nk cari mane. jap² ena, nak meng'upload' gmbr~ bosey etep.

zueaen said...

haha.try cari dah kt popular? sewa ng zue ah klu tadop gakk. zue ado blako, tjuhtjuh. pgak tk bwk mai cni. duk sebek rumoh gtu jah. rinduuuu :'(

Hannah Hamra said...

kena bawok tuu. buku² tu pun nk bersiar² ugop.

zueaen said...

tkpo laa, zue kiro wasiat ko jun doh tuu ;p hlvate ado novel bru.nokk!

Hannah Hamra said...

uish, jun takcukop umur ag nok trimo wasiat² nih. oo ni lah zue nya ek

zueaen said...

haha. npe ng zue? ;D

Hannah Hamra said...

^_~

zueaen said...

lol.haha.nice to know you then (:

Syahira said...

hai.tumpang laluuu ehem