iLovePalestine.com

19 February 2012

khalifah, jom jihad!

salam

saya suka nasyid ghuraba' ^_^ jadi makin semangat! yea semangat! kuatkan diri! tabahkan hati! ambik posisi masing-masing!! yee, bukankah Allah maha melihat dan mengetahui setiap yg berlaku?? oleh itu, di mana perasaan takut kita kepada Allah SWT?? sudah kah kita lupa, Allah menciptakan kita sebagai khalifah?? bukankah dia akan pamerkan satu-satu perbuatan kita kelak?? tidakkah kita malu? waduh waduh, saya malu dengan dosa saye, diri saya, dan kisah silam saya.. saya sering lupa dan lagho.. di mana saya yang dulu??
:(( dunia ini terlalu banyak penipuan dan kekecewaan! kita butuh pertolonganNya! T_T

[30] "Dan (ingatlah) tatkala Tuhan engkau berkata kepada Malaikat : Sesungguhnya Aku hendak menjadikan di bumi seorang khalifah. Berkata mereka : Apakah Engkau hendak menjadikan padanya orang yang merusak di dalam nya dan menumpahkan darah, padahal kami bertasbih dengan memuji Engkau dan memuliakan Engkau ? Dia berkata : Sesungguhnya Aku lebih mengetahui apa yang tidak kamu ketahui." (surah Al-Baqarah)

Ya Allah, jangan Kau tarik kembali hidayah kami yang telah Kau berikan.. ameen.. jom jihad!

GHURABA'!!
GHURABA' TIDAK AKAN TUNDUK KEPADA SELAIN ALLAH!


Bukanlah orang asing itu mereka yang terpisah dari
negeri mereka dan mengucapkan selamat tinggal

tetapi orang asing itu ialah mereka yg tetap serius
dikala manusia di sekeliling asyik bermain-main

dan tetap berjaga ketika manusia sekeliling
asyik tidur dengan lenanya dan
tetap mengikuti jalan lurus dikala
manusia dalam kesesatan tanpa arah

dan benarnya sebuah syair ketika ia berkata:

berkata kepadaku seorang sahabat,
"aku melihatmu sebagai orang asing"
di antara orang banyak ini engkau tanpa teman.

maka aku berkata,"sekali-kali tidak!
bahkan orang banyak itulah yang asing,
sedang aku berada di kehidupan dan inilah jalanku.

inilah orang asing
asing di sisi mereka yang
hidup sia-sia di antara manusia

teapi di sisi Rabbnya,
mereka berada di tempat yang mulia."

No comments: