iLovePalestine.com

24 February 2012

tautkanlah hati kami kerana Allah ^^

salam

sahabat yang baik seperti pelangi :') sukar untuk menemukannya, namun apabila bertemu.. sukar untuk melepaskannya.

benar.. liqa' ini benar-benar terasa zupp nya! tidak seperti liqa' semester lepas, mungkin kerana saya yang terlalu banyak assignment membuatkan jiwa ini sangat celaru. syukur kami dipertemukan pula pagi ini hihi.. tergetar hati ini tatkala ayat surah as-saff dibaca lalu disahut oleh sahabat-sahabat yang lain.. ayat-ayat yang dibaca..bertalu-talu memanah hati saya. antara Firman-firman Allah berbunyi,,

A002

Wahai orang-orang yang beriman! Mengapa kamu memperkatakan apa yang kamu tidak melakukannya! (As-Saff 61:2)


A003

Amat besar kebenciannya di sisi Allah - kamu memperkatakan sesuatu yang kamu tidak melakukannya. (As-Saff 61:3)


A004

Sesungguhnya Allah mengasihi orang-orang yang berperang untuk membela agamaNya, dalam barisan yang teratur rapi, seolah-olah mereka sebuah bangunan yang tersusun kukuh. (As-Saff 61:4)


Rabbighfirlanaa wa'fuannaa.. ya Allah, kami telah menzalimi diri kami sendiri dan sekiranya Engkau tidak mengampuni kami, nescaya masuklah kami ke dalam golongan mereka yang rugi.. amin2..

p/s: ingatkan diri supaya sentiasa doakan untuk sahabat doa rabithoh hati selepas solat.. supaya hati-hati yang bertaut di liqa' tidak hanya terputus di sini. dan doakan untuk semua sahabat2 yang di sini dan nun di sana supaya Allah permudahkan urusan yang baik-baik mereka.. doakan juga supaya mereka pun tidak lupakan kita :)

kak Fizah kata, hati-hati yang bertaut kerana Allah..walaupun kita duk berasingan di kawasan khalayak ramai pun, hati kita dapat mengesan hati-hati sahabatnya yang lain di kawasan itu

"Do not love the one who doesn't love Allah,
If they can leave Allah, they will leave you."
(Imam Shafie)

No comments: