iLovePalestine.com

19 February 2011

mirror, mirror is hanging on the wall

Assalamualaikum wbt. berdiri tegak dan buka mata punya luas!~ hari ni pagi-pagi lagi, i saw her! tepat-tepat depan saya, orang kate kitorang kembar. sebijik macam saya. ade orang kate, kembar kita semuanya ade 7; tolak saya, it would be 6? err, betul ke? tiap hari dapat jumpa.. kali ni jumpa, dengan doa sekali kita bagi. hehe :)

اللهمَّ أَحْسَنْتَ خَلْقِيْ فَأَحْسِنْ خُلُقِيْ
Ya Allah, sepertimana Engkau mencantikkan kejadianku, maka cantikkan (perbaiki) pula akhlakku.[Riwayat Ahmad, disahihkan oleh Al-Albani dalam Irwaghul Ghalil]

menurut Ibn Taimiyyah, hadith ini tidak terbatas kepada melihat cermin sahaja, sebaliknya ia adalah doa umum memohon akhlak yang baik dan terpuji. (Nota: Rujukan – 101 Doa daripada Hadis-Hadis Sahih oleh Us Zahazan Mohamed)

Segala puji bagi Allah, Maha Suci Allah daripada menciptakan sesuatu dengan sia-sia.

sumber: forum

4 comments:

izzati norizan said...

SAPE KAH KEMBAR ANDA?SAYA SANGAT TERUJA UNUK TAHU..N SEMESTINYA DIA ITU SANGAT COMEL PERSIS ANDA..HUIHUIHUI

syurga kecil said...

p/s: mesti doh lawa! haha ikhlas sungguh mg.

tapi kembar aku duk dalam cermin je, yo anti sosial.

izzati norizan said...

err...baru ku tau,aq xpaham rpenye..hehe

syurga kecil said...

hehe sowi.